WYCIECZKI

MIASTECZKO WESTERNOWE W GRUDZIĄDZU - 14.06.2017 r.

Dnia 14.06.2017 r. wyjechaliśmy do Miasteczka Westernowego – Mega Parku znajdującego się w Grudziądzu w pobliżu Wielkiego Jeziora Rudnickiego. Kiedy dojechaliśmy przywitali nas przebierańcy – więźniowie, którzy zabrali plecaki, ale dzielny kowboj nas uratował. Następnie udaliśmy się do Mexico City, gdzie dzieci mogły spróbować swoich kowbojskich umiejętności. Kolejną atrakcją była przejażdżka kolejką Kansas City. Zwiedziliśmy również Bedrock City – krainę Flinstonów, park z ruchomymi dinozaurami i mega owadami, ścieżkę edukacyjną – safari oraz Krainę Baśni, Bajek i Legend. Dzieci mogły strzelać na strzelnicy, jechać bryczką i w strumieniu przy kopalni poszukiwać samorodków złota. Obejrzeliśmy przedstawienie z udziałem Lucky Lucka i braci Daltonów. W wolnym czasie zjedliśmy obiad, kupiliśmy pamiątki i skorzystaliśmy z dodatkowych atrakcji.

ZAWOJA - 05.06. - 09.06.2017 r.

W dniach 5-9.06.2017 r. 53 dzieci z naszej szkoły z klas I-VI wzięło udział w wycieczce szkolnej w Beskidy. Opiekę nad dziećmi sprawowali: p. M. Antczak, p. H. Maliszewska, p. G. Tomasik, p. B. Rozkosz, p. A. Lejk- Klimczewska.

Wyjechaliśmy na wycieczkę o godz. 6.30. Atrakcją pierwszego dnia był pobyt w Aquaparku w Suchej Beskidzkiej. Do ośrodka wypoczynkowego w Zawoi dotarliśmy na obiadokolację. Po posiłku dzieci zostały zakwaterowane w pokojach. Wieczorem odbyła się dyskoteka.

Drugiego dnia pobytu odbyła się wycieczka autokarowa do Babiogórskiego Parku Narodowego. Po obiedzie wyruszyliśmy na pieszą wycieczka z przewodnikiem do Wodospadu Mosorczyk. Trasa nie była łatwa, ale pogoda dopisywała i daliśmy radę dotrzeć do wodospadu. Widok, który ukazał się naszym oczom, był niesamowity. Zrobiliśmy wiele zdjęć, aby upamiętnić nasz pobyt przy wodospadzie i ruszyliśmy w powrotną drogę do ośrodka.

Trzeciego dnia naszego pobytu po śniadaniu wyruszyliśmy na pieszą wędrówkę z przewodnikiem na Babią Górę. Trasa była trudna, więc na szczyt weszły dzieci, które wykazały wiele siły i samozaparcia. Część dzieci zeszła wraz z opiekunami zielonym szlakiem do schroniska. Jak ogromna radość była dzieci, które dotarły na szczyt Babiej Góry, tego nie da się opisać. Były z siebie bardzo dumne, że zdobyły szczyt. Poza tym widoki ze szczytu były wspaniałe. Upamiętniliśmy to wydarzenie na kolejnych zdjęciach. Po powrocie dzieci uczestniczyły w pokazie rękodzielnictwa i wykonywały przeróżne rzeczy z siana. Wieczorem zapłonęło ognisko, piekliśmy kiełbaski, a wspólnym śpiewom nie było końca.

Czwartego dnia wyjechaliśmy na cały dzień do największego parku rozrywki dla dzieci Energylandii w Zatorze. Można powiedzieć, iż jest to niesamowita atrakcja dla dzieci w każdym wieku. Nasi uczniowie korzystali ze wszystkich dostępnych atrakcji. Największe zainteresowanie u dzieci z klas I-III wzbudził park wodny. Pogoda była piękna, więc mogły się kąpać do woli pod opieką znajdujących się tam ratowników. Dzieci starsze obejrzały również niesamowite pokazy kaskaderskie międzynarodowych kaskaderów Sky Fighters, które odbyły się na terenie Energylandii. Wieczorem odbyła się pożegnalna dyskoteka, na której wybraliśmy Miss i Mistera dyskoteki. W kategorii klas starszych zostali nimi: Agata Kusy z klasy VI b i Miłosz Celmer również z klasy VI b. W kategorii klas młodszych: Diana Kudła i Igor Dzięgielewski z klasy III b.

Ostatniego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy do Dinolandii w Inwałdzie, gdzie dzieci mogły obejrzeć dinozaury i korzystać ze wszystkich atrakcji znajdujących się na terenie obiektu. Następnie przejechaliśmy do Wadowic, gdzie zwiedziliśmy przepiękną Bazylikę Jana Pawła II, Dom Rodzinny Papieża Polaka oraz skosztowaliśmy słynnych papieskich kremówek. Po drodze w Częstochowie zatrzymaliśmy się w Mc Donalds i ruszyliśmy do domu.

Dojechaliśmy na godz. 23.30 pod szkołę, gdzie na dzieci czekali stęsknieni rodzice.

LEŚNICZÓWKA W BIAŁOBRZEGACH - 05.06.2017 r.

5 czerwca wybraliśmy się do leśniczówki w Białobrzegach - siedziby Koła Łowieckiego Hubertus.
Naszymi gospodarzami byli:
Prezes Koła - p. Zenon Petera,
Łowczy - p. Maciej Dolny,
Podłowczy - p. Zdzisław Trzciński.
Po powitaniu wyruszyliśmy do lasu, gdzie  zobaczyliśmy paśnik, do którego myśliwi  dostarczają pożywienie zwierzętom.  Wspinaliśmy się na zwyżkę – podest zbudowany przez myśliwych, z którego można obserwować i liczyć zwierzęta. Podziwialiśmy drzewa, krzewy, kwiaty leśne, obserwowaliśmy mrowiska.  Lekcja przyrody w naturalnym środowisku to o wiele więcej niż nauka z podręcznikiem.  Po powrocie do siedziby Koła Łowieckiego poznaliśmy psy Kobrę i Almę, które są przyjaciółmi i pomocnikami myśliwych. Nasi gospodarze opowiedzieli nam o strojach, zwyczajach myśliwskich, a przede wszystkim o zwierzętach.  Wzięliśmy także udział w konkursie plastycznym , dostaliśmy nagrody, odznaki i książki dotyczące działalności Koła Łowieckiego.  Na zakończenie piekliśmy nad ogniskiem kiełbaski.

Bardzo dziękujemy za zorganizowanie wspaniałej wycieczki.

GMINNA BIBLIOTEKA PUBLICZNA W BODZANOWIE - 25.04.2017 r.

W dniu 25.04.2017 r. dzieci z oddziałów przedszkolnych „A” i „B” odwiedziły Gminną Bibliotekę Publiczną w Bodzanowie.

Dla wielu naszych dzieci była to pierwsza wizyta w domu, gdzie „mieszka książka”. Dzieci zwiedziły placówkę, dowiedziały się co należy zrobić, aby stać się czytelnikiem biblioteki, jak się w niej zachować i jak szanować książki. Małym czytelnikom podobały się kolorowe i bogato ilustrowane książki i czasopisma, które chętnie oglądały.

Takie spotkania umożliwiają bezpośredni kontakt z książką, rozbudzają zainteresowania czytelnicze, przybliżają literaturę dziecięca i jej autorów, jednocześnie są inspiracją do działalności plastycznej.

Na zakończenie dzieci wykonały pracę plastyczną „Moja ulubiona bajka” i zagrały w grę „Zgaduj - zgadula”. W dowód wdzięczności wręczyły wszystkim Paniom własnoręcznie wykonane wiosenne kwiatki.

Spotkanie odbyło się w radosnej i pełnej uśmiechów atmosferze.

Dziękujemy Pani Barbarze Jachurze za zorganizowanie wycieczki i pomoc w załatwieniu autokaru z Urzędu Gminy.

"WIECZÓR CHWAŁY" PŁOCK - 24.03.2017 r.

Za nami kolejny Wieczór Chwały. 24 marca 2017 roku już po raz trzeci uczniowie naszej szkoły pod opieką p. M. Antczak, p. H. Maliszewskiej, p. G. Tomasik i p. A. Lejk-Klimczewskiej wyjechali do płockiej Stanisławówki na Wieczór Chwały pod hasłem „On żyje”. Wieczór odbył się w czasie Wielkiego Postu, a więc czasu naszych różnorodnych postanowień. Można zadać sobie pytanie: ile już za nami postanowień, które nie przetrwały nawet kilku dni? Często zastanawiamy się nad tym jak dobrze przeżyć czas Wielkiego Postu? Obecność na takim wieczorze bardzo może nam pomóc w odpowiedzi na dręczące nas pytania. Tutaj jesteśmy blisko Boga, który wskazuje nam drogę. Dzięki przeżyciom i refleksji, która budzi się w każdym z nas przebywającym na Wieczorze Chwały, wiemy, że w naszym doczesnym życiu nie chodzi o nic innego, jak tylko o ciągłą przemianę naszych serc i zwrócenie się ku Bogu. Temu Bogu, który zmartwychwstanie w jedyną noc w roku. Temu Bogu, który jest zawsze obecny i żyje.

Wspaniale została przedstawiona rola rodziny. W dzisiejszym świecie rodzice biegną do pracy, wracają zmęczeni, trwa pogoń za pieniądzem. Często nie mają czasu dla własnego dziecka. Często też bywa tak, że rodzice myślą, iż to, że zapewniają dziecku „wszystko” powinno im wystarczyć. Nie rozumieją, że dziecko nie chce „wszystkiego”, ono chce miłości, wysłuchania, zrozumienia, a przede wszystkim obecności rodziców. Nikt i nic nie jest w stanie ich zastąpić.

Każdy przebywający tego wieczoru w płockiej Stanisławówce mógł przeżyć ten czas w niesamowity sposób. Wspólna modlitwa, śpiew, scenki… to wszystko przenikało nasze dusze. Odjechaliśmy bardzo ubogaceni z postanowieniem, ze nie może nas zabraknąć na kolejnym Wieczorze Chwały 26 maja.

HAPPY PARK W STRÓŻEWKU - 22.03.2017 r.

22.03.2017 r. odbyła się wycieczka do Centrum Zabaw „Happy Park”  w Stróżewku. W wycieczce wzięły udział dzieci z oddziału przedszkolnego oraz uczniowie klas I-III.  Z ogromnym entuzjazmem nasi najmłodsi korzystali z dostępnych w Centrum Zabaw zjeżdżalni, basenów z piłeczkami, trampoliny, mini pojazdów oraz armatek na piłeczki. Dodatkową atrakcją było malowanie buziek. W przerwie zabawy dzieci otrzymały ciepłe przekąski i soki. Czas spędzony na świetnej zabawie upłynął bardzo szybko.

AQUAPARK W KUTNIE - 21.03.2017 r.

Uczniowie klas IV-VI z okazji Święta Wiosny wybrali się na jednodniową wycieczkę do aquaparku w Kutnie. Podczas zabawy w wodzie uczniowie korzystali z basenu sportowego, rekreacyjnego, dwóch urządzeń do masażu, gejzerów powietrznych i dwóch zjeżdżalni.

"CZARODZIEJSKA KRAINA" PŁOCK - 08.02.2017 r.

8 lutego 2017 r. dzieci z klasy I i II b wyjechały do Spółdzielczego Domu Kultury w Płocku. Organizatorem i sponsorem wyjazdu była Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Bodzanowie. Dzieci obejrzały przedstawienie teatralne pt. „Czarodziejska kraina” z udziałem aktorów z teatru w Łodzi: Izy i Andrzeja Łągwów (rodzice Jacka Łągwy z zespołu „Ich Troje”). Oprócz wspaniałej zabawy dzieci utrwaliły słownictwo związane z teatrem, dowiedziały się, jak kulturalnie zachować się w teatrze  oraz jak dobrze bawić się bez alkoholu.

TEATR DRAMATYCZNY W PŁOCKU - 31.01.2017 r.

Nasi uczniowie obejrzeli niezwykłą opowieść o bardzo malutkiej dziewczynce, która urodziła się z kielicha zaczarowanego kwiatu. Z powodu swoich małych rozmiarów Calineczka jest w nieustannym niebezpieczeństwie - najpierw porywa ją banda ropuch, później więzi przebiegły Żuk, a na koniec pragnie poślubić ją Kret. Każdy, kogo spotyka na swojej drodze, próbuje ją zmienić na swoje podobieństwo. Na szczęście Calineczka w końcu zrozumie kim jest i czego tak długo szukała.

Calineczka to opowieść o tym, że zawsze warto być sobą choć inni ludzie nieustannie próbują nas zmienić.

ZAKĄTEK ODKRYWCÓW W STRÓŻEWKU - 26.01.2017 r.

W dniu 26.01.2017 r. uczniowie klas IIa, IIIa i IIIb pojechali do Zakątka Odkrywców w Stróżewku na warsztaty naukowe z fizyki i chemii. Podczas zajęć prowadzonych w formie zabawy poznawali prawa fizyki dotyczące między innymi przepływu prądu przez różne ciała stałe oraz wykonywali doświadczenia, podczas których rozróżniali substancje zasadowe i kwasowe. Był to miło spędzony czas na zabawie połączonej z nauką.

TEATR DRAMATYCZNY W PŁOCKU - 18.01.2017 r.

18 stycznia 2017 r. uczniowie klas IV – VI wraz z opiekunami (p. Marzenną Antczak, p. Bogusławą Paradowską i Ewą Szumacher) obejrzeli w Teatrze Dramatycznym im. Jerzego Szaniawskiego spektakl pt. „Szatan z siódmej klasy”. Sztuka powstała na podstawie popularnej powieści detektywistycznej Kornela Makuszyńskiego. Twórcy spektaklu wybrali najważniejsze wątki oraz wydarzenia z utworu literackiego i przekazali je młodym widzom w sposób jasny, zabawny i pouczający.

Uczniowie naszej szkoły uważnie i kulturalnie oglądali spektakl, do czego w istotnym stopniu przyczynił się fakt, iż zajmowali pierwsze rzędy na widowni. Niektórzy z nich nawet zostali „włączeni” do przedstawienia poprzez wyraźną zachętę aktorów.

Dzieci i nauczyciele uznali, że spędzili w teatrze czas ciekawie, wesoło i pożytecznie.

"WIECZÓR CHWAŁY" PŁOCK - 16.12.2016 r.

16 grudnia 2016 roku uczniowie klas IV-VI wzięli udział w adwentowym Wieczorze Chwały pod hasłem „Jesteś cudem”, który odbył się w płockiej Stanisławówce o godz. 19.30. Uczniowie wyjechali sprzed szkoły o godzinie 18.30 pod opieką następujących nauczycieli: p. M. Antczak, p. H. Maliszewskiej, p. G. Tomasik i p. A. Lejk-Klimczewskiej.

Atmosfera wieczoru była niesamowita. Każdy z nas mógł sobie uświadomić prawdę
o tym, jak wielkim cudem jest w oczach Boga. Kiedy w rodzinie na świat przychodzi dziecko, to dla wszystkich bliskich jest ono najwspanialszą istotą na ziemi. Dla mamy i taty nie jest ważne, czy ma piękne oczy i prosty nosek. Dla ziemskich rodziców ich maluszek jest ósmym cudem świata i nic tego nie zmieni.

Podobnie jest z nami - w oczach kochającego Boga - Ojca jesteśmy cudem, każdy z nas. Podczas tego wieczoru każdy z nas mógł sobie uświadomić tę prawdę, że dla Boga jesteśmy ważni i piękni. Sam fakt, że Bóg stał się człowiekiem mówi sam za siebie. Dzięki temu wieczorowi, który uświetnił zespół „Bosco Band” oraz młodzi ludzie z Salezjańskiego Duszpasterstwa Akademickiego „Petroklezja”, mogliśmy przeżyć niezapomniane chwile i być bliżej Boga i drugiego człowieka.

Wróciliśmy z postanowieniem, iż w marcu 2017 roku znów weźmiemy udział w kolejnym Wieczorze Chwały.

KINO HELIOS W PŁOCKU - 06.12.2016 r.

Uczniowie klas: IIa, IV i V obejrzeli w kinie Helios film "Trolle". Tytułowe trolle to przepełnione radością życia, rozśpiewane stworki, które obdarzono bajecznie kolorowymi włosami, układającymi się w najniezwyklejsze fryzury. Magiczna kraina trolli zmieni się na zawsze, gdy jedna z jej mieszkanek, Poppy, wyruszy z misją ratunkową, która zaprowadzi ją w szeroki, nieznany dotąd świat…

"ZAKĄTEK ODKRYWCÓW" STRÓŻEWKO - 05.12.2016 r.

Dnia 5 grudnia 2016 r. uczniowie kl. 0a, 0b, I, IIb odwiedzili po raz kolejny "Zakątek Odkrywców" w Stróżewku. Tym razem dzieci uczestniczyły w "Świątecznych Warsztatach Kulinarnych", podczas których przyszli mistrzowi kuchni nabyli wyjątkowy przepis na Zakątkowe Ciasteczka i zdobyli umiejętność przygotowywania pierniczków.
     Niezapomnianych wrażeń dostarczyło spotkanie z Mikołajem oraz sesja zdjęciowa. W końcowej części dzieci dekorowały i degustowały pierniczki oraz pakowały w podarunku dla swojej rodziny.
   Dzieci przeżyły wiele radości. Samodzielnie przygotowane ciasteczka i chwile spędzone ze "Świętym" wprowadziły wszystkich w świąteczny nastrój i na długo pozostaną w pamięci dzieci.

SCHRONISKO DLA ZWIERZĄT W PŁOCKU - 23.11.2016 r.

W naszej szkole po raz kolejny zorganizowaliśmy zbiórkę karmy dla zwierząt, pod hasłem: „Pomóżmy zwierzakom przetrwać zimę”.

23.11.16 r. pięcioro uczniów z klas szóstych pod opieką p. M. Antczak pojechało do schroniska dla zwierząt w Płocku, aby zawieźć zwierzętom zebraną karmę.

Dzieci zwiedziły schronisko, zobaczyły przebywające w nim pieski i kotki. Na zakończenie za okazane serce otrzymały podziękowanie  i małe  upominki.

Jesteśmy bardzo zadowoleni, że uczniowie naszej szkoły tak aktywnie włączyli się w tę akcję. Chcemy i będziemy dalej pomagać zwierzętom, ponieważ dzięki naszej pomocy będą mogły przetrwać zimę.

"ZAKĄTEK ODKRYWCÓW"  STRÓŻEWKO - 09.11.2016 r.

Uczniowie oddziałów przedszkolnych „A” i „B” oraz klasy pierwszej i drugiej „B" z wychowawcami odwiedzili „Zakątek Odkrywców” w Stróżewku.

Dzieci wzięły udział w warsztatach pt. „Kredki”, podczas których samodzielnie wykonywały pachnące kredki świecowe, uczestniczyły w pokazie magii Zaczarowanego Ołówka i zabawach z muzyką.

Warsztaty dały dzieciom możliwość obcowania z niezwykłym światem kolorów i pięknych zapachów. Takie zajęcia budują poczucie własnej wartości, uczą skupienia, koncentracji oraz twórczego podejścia do wykonywanego zadania. Stanowią również wspaniałą okazję do integracji grupy.

Trudno było rozstać się z „Zakątkiem  Odkrywców” dlatego wybieramy się na „Warsztaty Świąteczne” i spotkanie z Mikołajem.

PŁOCK - 28.10.2016 r.

28 października 2016 roku odbył się wyjazd do płockiej Stanisławówki na „Wieczór Chwały” pod hasłem „Nie jesteś sam”. Na „Wieczór Chwały” wyjechali uczniowie klas szóstych pod opieką nauczycieli prowadzących Samorząd Szkolny: p. Marzenny Antczak, Magdaleny Petery i Marty Chojnackiej.

Wieczór Chwały, to miejsce, gdzie człowiek spotyka człowieka, by razem spotkać Boga, zapominając o różnicach, podziałach, doznanych krzywdach. Wieczór Chwały zawierał przekaz skierowany przede wszystkim do młodego człowieka. Przesłanie tego wieczoru mówi: Kościół nie jest skostniałą instytucją, to nie surowe mury budynku, witraże w oknach, mniej lub bardziej ciekawe kazania. Kościół jest zawsze tam, gdzie człowiek spotyka człowieka, by razem spotkać Boga, zapominając o różnicach, podziałach, doznanych krzywdach. W trakcie Wieczoru Chwały mogliśmy dostrzec i zrozumieć  prawdę, że każdy w tak rozumianym Kościele jest ważny i potrzebny. Każdy jest częścią Bożego planu, niezastąpiony w swym człowieczeństwie, swej odrębności. To przesłanie od Boga,  który mówi: „Jesteś moim umiłowanym dzieckiem, takiego Cię powołałem do życia, takiego Cię kocham i potrzebuje w moim Kościele”. Przez 2 godziny przebywaliśmy we wspólnocie braci i sióstr zarówno tych, którzy odnaleźli już swoje miejsce w Kościele jak i tych, którzy go wciąż poszukują. Idea przekazu tego wyjątkowego wieczoru obyła oparta na słowach Jezusa, który powiedział: „(…) gdzie dwaj albo trzej są zebrani w imię moje, tam  jestem pośród nich” (Mt 18,20). Skoro więc Jezus jest realnie obecny w życiu człowieka konieczne jest rozwijanie z Nim prawdziwej, szczerej relacji. Październikowy Wieczór Chwały uświadomił nam, że nikt nie jest sam, że każdy jest sobie nawzajem potrzebny. Piękny montaż słowno- muzyczny mógł wywołać refleksję u każdego z nas. Muzyka działa tam, gdzie brakuje słów, to dźwięki, które pomagają wyrazić jak bardzo tęsknię, jak bardzo kocham, jak bardzo czuję się zraniony czy zagubiony i jak bardzo czuję się wdzięczny. Język muzyczny Wieczoru Chwały był współczesny, tak aby był bliski i zrozumiały dla młodego człowieka. Posługujący zespół Bosco Band to energetyczne brzmienie sekcji rytmicznej (perkusja i bas), elektroniczne brzmienie gitary i instrumentów klawiszowych, to ożywiające dźwięki instrumentów dętych (fletu i saksofonu). Przekaz słowny potęgował brzmienie chóru  klaszczącego ze zgromadzonymi w rytm muzyki.
Na tym wspaniałym wieczorze mieliśmy również czas na wyciszenie, skupienie, zatrzymanie….

Wszystkim bardzo się podobało spędzenie wieczoru w płockiej „Stanisławówce”. Następny Wieczór Chwały odbędzie się 16 grudnia 2016 roku. Stwierdziliśmy jednogłośnie, że tego wieczoru nie może nas zabraknąć i podjęliśmy decyzję o kolejnym wyjeździe.

PŁOCK - 04.10.2016 r.

4 października dzieci z naszej szkoły udały się do Płocka, aby w szkole muzycznej obejrzeć  dwa przedstawienia w wykonaniu aktorów Teatru Wrocławskiego In-Art.

Uczniowie klas III -VI  zobaczyli spektakl „Brzydkie Książątko - Pierwsza Miłość”, który opowiadał historię miłości w mrocznej scenerii podziemi zamkowych. Opowieść nie tylko poruszyła swą fabułą, ale także scenografią i fantastycznymi kostiumami gigantycznych stworów: mumii, pająka i Cerbera. Przesłanie o sile czystej miłości, zwycięstwie szczerości i pracowitości nad modnym lansowaniem się oraz problem traktowania uchodźców były odpowiednio wkomponowane w treść spektaklu.

Z kolei dla młodszych widzów z klas 0 - II  Teatr Wrocławski przedstawił spektakl „Przygody kota - mądrość pokoleń" oparty na przygodach znanych baśniowych czworonogów: kota Filemona i Bonifacego.

Wyjazd dostarczył uczniom wrażeń estetycznych i przeżyć emocjonalnych oraz pobudził wyobraźnię.

BIAŁOBRZEGI - 30.09.2016 r.

30 września 2016 r. uczniowie klasy V i VI b wzięli udział w rajdzie rowerowym do Białobrzegów pod opieką
p. Marzenny Antczak i p. Anny Lejk-Klimczewskiej.

Pogoda, jak na tę porę roku, była piękna. Spotkaliśmy się przed szkołą o godz. 14.00 i w doskonałych humorach wyruszyliśmy na wycieczkę rowerową. W trakcie wycieczki obserwowaliśmy zmiany w przyrodzie zachodzące podczas jesiennej pory roku. Zatrzymaliśmy się na odpoczynek przy pięknym pałacu w Borowicach.

Około godz. 15.00 dotarliśmy do pizzerii „Stefanella” w Białobrzegach. Tam zjedliśmy pyszną pizzę. Wyśmienite humory nas nie opuszczały. Przy jedzeniu pizzy wiele rozmawialiśmy i żartowaliśmy.

Około godz. 16.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Na miejsce pod szkołę dotarliśmy ok. godz. 17.00. Wszystkim tak bardzo podobał się rajd, że postanowiliśmy, iż na pewno go powtórzymy.

PŁOCK - 27.09.2016 r.

Samorząd Uczniowski zorganizował wycieczkę do Płocka. Pierwszym punktem naszego wyjazdu było kino Przedwiośnie i film pt. "Sekretne życie zwierząt domowych". Po filmie zwiedziliśmy Wzgórze Tumskie, byliśmy na najdłuższym molo rzecznym w Polsce, które zrobiło na nas spore wrażenie. Kolejnym etapem naszej wędrówki był spacer po Rynku. Najbardziej intrygująca jednak okazała się bazylika katedralna, gdzie zostało pochowanych wielu książąt oraz władców, m.in. książę Bolesław Krzywousty. Na zakończenie byliśmy w Muzeum Mazowieckim. Wycieczka przebiegała w spokojnej i radosnej atmosferze. Dużo się nauczyliśmy!