WYCIECZKI

ZAKOPANE - 07.06. - 10.06.2016 r.

W dniach 7 - 10.06.2016 r. 40 uczniów naszej szkoły pod opieką nauczycieli: p. M. Antczak, p. M. Golat, p. A. Lejk- Klimczewskiej i p. B. Rozkosz, wyjechało na wycieczkę do Zakopanego. Zebraliśmy się pod szkołą o godz. 5.15 i o 5.30 wyruszyliśmy w drogę.

Podróż przebiegała dobrze, aczkolwiek była długa. Po drodze zwiedziliśmy piękny zamek w Niedzicy. Do miejsca noclegowego „Willi u  Jędrusia” w Murzasichle dotarliśmy o godz. 19.15. Zjedliśmy obiadokolację i zostaliśmy zakwaterowani w pokojach.

Następnego dnia wyruszyliśmy w góry. Wjechaliśmy wyciągiem na Gubałówkę i wyciągiem zjechaliśmy. Później udaliśmy się na pieszą wycieczkę, w czasie której zwiedziliśmy Dolinę Strążyską, Dolinę Małej Łąki, Wodospad Siklawica i zobaczyliśmy Giewont. Po powrocie z górskiej wycieczki udaliśmy się do Przyrodniczego Parku Narodowego, w którym była projekcja filmu o zwierzętach żyjących w górach. Później mogliśmy obejrzeć wszelkie eksponaty.

Bardzo ciekawym doświadczeniem była prelekcja w „Izbie Regionalnej u Gąsiennicy” w Murzasichle. Rodowity góral wspaniale opowiadał o tradycjach góralskich, grał na instrumentach i śpiewał po góralsku.

Trzeciego dnia udaliśmy się autokarem na Krupówki. Po drodze zwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach oraz kościół św. Rodziny na Krupówkach. Przeszliśmy pasażem Krupówek zwiedzając Muzeum Tatrzańskie im. Tytusa Chałubińskiego, Muzeum Figur Woskowych. Byliśmy także w Labiryncie Luster oraz w „Domku do góry nogami” w Zakopanem. Na Krupówkach zjedliśmy pyszne lody w cukierni „Samantha”. Przed obiadokolacją dzieci pluskały się w „Gorącym Potoku” w Szaflarach.

Ostatniego dnia wyjechaliśmy po śniadaniu do Aqaparku w Zakopanem. Na koniec zwiedziliśmy Częstochowę, Jasną górę i zjedliśmy posiłek w Mc Donalds w Częstochowie. O godz. 23.15 dotarliśmy pod szkołę, gdzie na dzieci czekali już stęsknieni rodzice.

Wycieczka była wspaniała. Dzieci wróciły zadowolone i w znakomitych humorach. Obiecaliśmy sobie, że kiedyś do tych pięknych miejsc wrócimy.

KOŁACINEK - 13.06.2016 r.

W dniu 13.06.2016 r. odbyła się wycieczka do parku Jurajsko - Botanicznego „Dinopark” w Kołacinku. W wycieczce uczestniczył oddział przedszkolny, klasa IIa i IIb. Na początku wycieczki dzieci spacerowały po ścieżce ery mezozoicznej z przewodnikiem, który opowiadał o różnych gatunkach dinozaurów, zwiedzili wystawę geologiczno – paleontologiczną, gdzie mogli obejrzeć autentyczne skamieniałości sprzed wielu milionów lat - kości dinozaurów, amonity, trylobity oraz ogromny okruch minerału HALITU (soli) z kopalni soli „Kłodawa”. Następnie dzieci przeszły do piaskownicy, w której był ukryty szkielet dinozaura i za pomocą łopatek i wiaderek odkopywały kolejne części szkieletu. Po udanych wykopach  udały się na wspaniały i duży plac zabaw.

"JURAPARK" W SOLCU KUJAWSKIM - 08.06.2016 r.

8 czerwca 2016 r. uczniowie klas pierwszych oraz klasy trzeciej uczestniczyli w jednodniowej wycieczce do Solca Kujawskiego. Celem wyprawy był park dinozaurów „Jurapark”. Główną atrakcję całego obiektu stanowiła ścieżka dydaktyczna, na której zwiedzający mieli okazję odbycia wędrówki przez erę dinozaurów. Pod okiem przewodnika podziwiali naturalnej wielkości okazy oraz wysłuchali pogadanki dotyczącej ich życia i upodobań. Następnie w Muzeum Ziemi obejrzeli jedną z największych kolekcji skamieniałości w Polsce. Potem pełni wrażeń udali się do kina 5D, gdzie podczas krótkiego seansu poznali historię powstania wszechświata. Uczestnictwo w warsztatach pozwoliło dzieciom na własnoręczne wykonanie pamiątkowych amonitów. Wizytę w parku zakończyła wspólna zabawa w parku rozrywki. Pogoda i humory dopisały. Wycieczka wszystkim bardzo się podobała i na pewno w niedługim czasie ponownie odwiedzimy to wspaniałe miejsce.

Opiekunami wycieczki byli: p. J. Terebińska,  p. G. Tomasik, p. M. Chojnacka oraz p. D. Tumalska

KOŁO TEATRALNE "SKRZAT Z WIZYTĄ W PRZEDSZKOLU - 06.06.2016 r.

PIESZY RAJD - 03.06.2016 r.

„Wyruszamy na rajd, wyruszamy na rajd,
bo tam niebo chyli się ku nam ...”

Z tym przesłaniem ucz. kl. III i Vb wyruszyli w pieszą trasę do Białobrzegów. Słoneczny dzień, wspaniałe humory dzieci i opiekunów sprzyjały podziwianiu piękna okolicy, rozmowom oraz licznym sesjom zdjęciowym. Po drodze spotkała nas miła niespodzianka – lody dla zregenerowania sił.
        Docelowym punktem wędrówki był Park Rozrywkowo - Grillowy „Happy”, w którym zabawom nie było końca. Gra w piłkę, pobyt wśród zwierząt, zjazdy ze zjeżdżalni oraz grillowana kiełbaska integrowały uczniów i nadawały sił do pieszej drogi powrotnej .
        Gorąco polecamy tę formę aktywności, nie jest wcale trudna, zwłaszcza gdy wędruje się w gronie przyjaciół. Było wspaniale, żegnamy się więc do następnego spotkania na turystycznym szlaku!!!

SKANSEN W SIERPCU - 22.03.2016 r.

22 marca 2016 roku z okazji pierwszego Dnia Wiosny dzieci z oddziału przedszkolnego i klas I - III wyjechały na wycieczkę do Muzeum Wsi Mazowieckiej Skansenu w Sierpcu.

Do Skansenu zawieźliśmy zrobioną przez dzieci „konkursową” Marzannę. Chociaż nie zajęliśmy pierwszego miejsca, to możemy powiedzieć, iż nasza Marzanna była piękna. Otrzymaliśmy nagrodę pocieszenia - kalendarz ścienny do klasy na rok 2016. Jedna z  Marzann w ramach pożegnania zimy i powitania wiosny została podpalona i wrzucona do rzeczki.

Następnie zwiedzaliśmy wioskę uczestnicząc w przejażdżce konną bryczką. Później oglądaliśmy chałupy. Wnętrza chałup szczegółowo odtwarzają wystrój wiejskich domostw. Oglądając ekspozycje można się przekonać, jak zmieniała się przez lata ludowa estetyka; jak przyozdabiano chałupę w połowie XIX wieku, bądź jak wyglądała izba rodziny chłopskiej w latach 60. XX wieku. Wnętrza różnią się też w zależności od zawodów mieszkańców. W jednej z izb znajduje się zakład szewski, w innej  mogliśmy zobaczyć, jak wyglądała szkolna salka z okresu dwudziestolecia międzywojennego XX w.

Obejrzeliśmy również prezentację multimedialną związaną z tradycjami i zwyczajami wielkanocnymi. Na koniec zapłonęło ognisko. Upiekliśmy i zjedliśmy pyszne kiełbaski.

Mimo lekkiego deszczu wszyscy mieliśmy doskonały humor. Bardzo podobał się nam wyjazd. Ciekawe, kiedy znów odwiedzimy Skansen?

Opiekunami wycieczki byli: p. M. Golat, p. G. Tomasik, p. M. Antczak, p. M. Chojnacka, p. A. Lejk- Klimczewska.

AQUAPARK KUTNO - 21.03.2016 r.

Dnia 21.03.2016 r. uczniowie klas IV-VI z okazji Święta Wiosny wybrali się na jednodniową wycieczkę do aquaparku w Kutnie. Podczas godzinnej zabawy w wodzie uczniowie korzystali z basenu sportowego, rekreacyjnego, dwóch urządzeń do masażu, gejzerów powietrznych i dwóch zjeżdżalni. Po kąpieli wodnej dzieci były na czterotorowej kręgielni, gdzie doskonalili umiejętność gry w kręgle. Pełni wrażeń i doświadczeń szczęśliwie wrócili do domu.

"ZAKĄTEK ODKRYWCÓW" W STRÓŻEWKU - 23 LUTY 2016 r.

Dnia 23.02.2016 r. uczniowie klas I - III uczestniczyli w „Warsztatach mydlanych” zorganizowanych przez Zakątek Odkrywców w Stróżewku. Zajęcia  te były bardzo ciekawe i twórcze. Podczas zajęć uczniowie poznali historię mydła i jego rodzaje. Każdy uczeń samodzielnie zrobił własne mydełko glicerynowe oraz mógł zamknąć się w bańce mydlanej. Poza tym  podczas zajęć odbył się niezwykły pokaz baniek mydlanych  wielkich,  małych, wybuchających.  Uczestnicząc w warsztatach mydlanych uczniom klas I - III udało się  miło spędzić czas oraz wiele się nauczyć.

WARSZAWA - 23.02.2016 r.

23 lutego odwiedziliśmy Stadion Narodowy w Warszawie i największą w Polsce wystawę klocków LEGO. Oglądaliśmy niesamowite budowle złożone z kilku milionów klocków. Oprócz eksponatów stałych podziwialiśmy eksponaty interaktywne – roboty, wielką interaktywną mapę Europy, instrumenty muzyczne z klocków Lego czy sceny zburzenia muru berlińskiego i lądowania człowieka na Księżycu. Następnie w specjalnej strefie Fun Park budowaliśmy, „pisaliśmy” na specjalnej ściance i wspaniale się bawiliśmy klockami Lego.

Byliśmy także na lodowisku i górce lodowej, gdzie zjeżdżaliśmy na pontonach. Na koniec zajrzeliśmy do Oceanarium Prehistorycznego 3D. To pierwszy na świecie projekt, który "ożywia" prehistoryczne stworzenia morskie. W jego wnętrzach poczuliśmy się jak w środku oceanu.

alvin i wiewiórki wielka wyprawa - 29.01.2016 r.

Najsłynniejsze wiewiórki świata powracają! Seria zbiegów okoliczności sprawia, że Alvin, Szymon i Teodor zaczynają wierzyć, że ich opiekun Dave ma zamiar oświadczyć się swojej dziewczynie, a ich samych porzucić. Wyruszają więc na szaloną wyprawę, by zapobiec nadciągającej katastrofie…

Uczniowie klas I - III wraz z wychowawcami obejrzeli w kinie Helios w Płock film "Alvin i wiewiórki - wielka wyprawa".

WARSZTATY PLASTYCZNE W DPS  - 18.01.2016 r.

W ramach integracji i współpracy z mieszkańcami Domu Pomocy Społecznej w Nowym Miszewie dzieci z koła teatralnego „Skrzat” otrzymały zaproszenie na warsztaty plastyczne. Podczas wspaniale przygotowanych zajęć uczniowie mogli wspólnie wykonać maski teatralno – karnawałowe. Praca przebiegała w miłej i sympatycznej atmosferze, a całość zakończyła prezentacja masek oraz pamiątkowe zdjęcie. Z zapewnieniem kolejnych wizyt dzieci w dobrych humorach opuszczały mury DPS „Nad Jarem”. Dziękujemy!

SCHRONISKO DLA ZWIERZĄT - 16.12.2015 r.

W naszej szkole z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego  przeprowadzono  zbiórkę karmy dla podopiecznych płockiego schroniska dla zwierząt. Akcja spotkała się z ogromnym odzewem.  Okazało się, że uczniom nie jest obojętny los bezdomnych zwierząt. 16 grudnia 2015 r. przedstawicielki SU – Julia Koziczyńska, Oliwia Lisiecka i Agata Kusy wraz z opiekunem p. M. Antczak  zawiozły karmę do schroniska.

KOPCIUSZEK - 07.12.2015 r.

W dniu 7.12.2015 roku dzieci z Oddziału Przedszkolnego ze Szkoły Podstawowej pod opieką p. Jolanty Belka i p. Marzenny Antczak oraz dzieci z Przedszkola „Tęcza” w Miszewie Murowanym pod opieką p. Ewy Oziemkowskiej i p. Magdaleny Chrzanowskiej wyjechały do Bodzanowa na bajkę
pt. „Kopciuszek”. Bajkę przedstawili uczniowie z Publicznego Gimnazjum w Bodzanowie.

Przedstawienie odbyło się na sali gimnastycznej. Widzami były najmłodsze dzieci z okolicznych szkół. Wszyscy z zaciekawieniem oglądaliśmy występ. Po występie młodych aktorów odbyły się wspólne zabawy i tańce. Na koniec wszystkie dzieci otrzymały słodki poczęstunek.

HOTEL TRANSYLWANIA 2 - 17.11.2015 r.

17 listopada zaopatrzeni w dobre humory uczniowie klas IV – VI wybrali się do Płocka do kina na film „Hotel Transylwania 2”. Uczniowie trochę z niepokojem oczekiwali na seans, przecież to film o wampirach J . Mimo obaw bajka pełna była zabawnych sytuacji i tekstów, a przede wszystkim pokazała, że największą wartością w życiu dla człowieka czy „wampira” zawsze jest rodzina.

"KOT W BUTACH" - 05.11.2015 r.

05 listopada 2015 r. uczniowie klas I - III wybrali się na wycieczkę do Teatru Dramatycznego im. J. Szaniawskiego w Płocku  na spektakl „Kot w butach”. Przedstawienie było bardzo wesołe i zabawne. Co chwilę na widowni wybuchały salwy śmiechu. Bajkowe przygody przeżywaliśmy razem z głównymi bohaterami: Kotem w Butach, Jankiem, najpiękniejszą Królewną oraz złowrogim Czarnoksiężnikiem.

Poznaliśmy historię o mądrym i sprytnym kocie, który sprawia, że jego biedny i niezbyt zaradny pan odnosi sukces. Stary młynarz przed śmiercią dzieli swój majątek między trzech synów. Najmłodszy dostaje tylko kota, do tego dziwnego, który nie dość, że mówi, to jeszcze chodzi
w butach posiadających magiczną moc. Chłopiec i sympatyczny zwierzak szybko się zaprzyjaźniają, wyruszają w podróż pełną przygód, porywającej muzyki i tańca.
W drodze spotykają wiele barwnych postaci, które uczą młodego młynarczyka pracowitości i wiary we własne siły.

RAJD ROWEROWY - 09.10.2015 r.

9 października 2015 roku uczniowie klas V a i b wzięli udział w wycieczce rowerowej do Białobrzegów. Na wycieczkę wyruszyło 22 uczniów pod opieką p. Marzenny Antczak i p. Anny Lejk - Klimczewskiej. Humory dopisywały wszystkim.

W trakcie wycieczki obserwowaliśmy naturę w barwach jesieni. Jadąc przez las zwracaliśmy uwagę na zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie wraz ze zmieniającymi się porami roku.

Około godz. 15.00 dotarliśmy do pizzerii w Białobrzegach, gdzie odpoczęliśmy jedząc smaczną pizzę. Następnie obejrzeliśmy kaplicę w Białobrzegach i wyruszyliśmy w drogę powrotną. Około 16.30 dojechaliśmy do szkoły w Nowym Miszewie i stamtąd wyruszyliśmy do domów.

Wycieczka była bardzo udana i na pewno powtórzymy taki rajd wiosną, kiedy będzie sprzyjała ku temu pogoda.

OŚRODEK REHABILITACJI ZWIERZĄT LEŚNYCH - 06.10.2015 r.

Dnia 06.10.2015 r uczniowie klasy II a i II b wybrali się na wycieczkę do leśniczówki  w Miszewie Murowanym. Celem wycieczki było poznanie otoczenia przyrodniczego. Podczas zajęć uczniowie zadawali leśniczemu różnego rodzaju pytania dotyczące lasu, poznawali różne  gatunki drzew, podziwiali piękno i bogactwo środowiska leśnego.

ROSTKOWO - 19.09.2015 r.

19 września 2015 r. do Rostkowa, miejsca narodzin św. Stanisława Kostki zjechały dzieci z całej diecezji płockiej. Przybyło ponad 5 tysięcy pielgrzymów. Mszy Św. przewodniczył Biskup Piotr Libera a Słowo Boże wygłosił ks. Andrzej Janicki. Z naszej szkoły pod opieką p. M. Antczak pojechało pięcioro dzieci z klas piątych i szóstej: Daniel Lewandowski, Oliwier Koperski, Dawid Owczarzak, Szymon Stefański i Jakub Bąkiewicz.
Po Mszy odbyło się zawiązanie wspólnoty: dzieci uczyły się i śpiewały wiele piosenek religijnych. Pogoda dopisała, było bardzo ciepło. Na koniec zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie, w wyśmienitych humorach wróciliśmy do domu.