WYCIECZKI SZKOLNE

PARK LINOWY W BOROWICZKACH
23.06.2014 r.

Rok szkolny dobiega końca, więc nadszedł czas na zasłużony wypoczynek. Uczniowie naszej szkoły wybrali się do Parku Linowego, znajdującego się w Płocku. Gdy dotarliśmy na miejsce instruktorzy zapoznali nas z regulaminem parku. Pierwsi śmiałkowie ubrali niezbędny osprzęt i kaski ochronne, a następnie udali się na szkolenie. Przed wejściem na tor każdy musiał przejść test sprawdzający opanowanie podstawowych zasad przypinania się, oznakowania lin itp.  Uczniowie ruszyli trasą niebieską - średnią, gdzie zmagali się z podciąganiem, przechodzeniem po linie lub ruchomych belkach. Wytrwali ruszyli dalej na trasę czerwoną - wysoką, zdecydowanie trudniejszą. Młodsze dzieci mogły skorzystać z placu zabaw oraz z trasy zielonej z wieloma atrakcyjnymi przeszkodami. Rodzice zadbali o to, aby nikt nie był głodny po tylu wrażeniach. Przygotowali grillowane kiełbaski i napoje. Wizyta w Parku Linowym dostarczyła wielu wrażeń i pozwoliła na przełamanie swoich lęków.

Koszty wyjazdu i poczęstunku pokryte były w całości ze środków wypracowanych  w roku szkolnym 2013/2014 przez Radę Rodziców i Rady Oddziałowe.

RAJD ROWEROWY
20.06.2014 r.

Dobra zabawa, uśmiech na twarzach i piękne widoki towarzyszyły uczestnikom rajdu rowerowego. W piątek rano, w dzień wolny od zajęć dydaktycznych uczniowie Szkolnego Koła Turystyczno - Krajoznawczego „Wędrowiec” wraz z opiekunkami zebrali się na placu przed szkołą. Po krótkim przypomnieniu zasad bezpieczeństwa i ubraniu się w odblaskowe znaczki ruszyliśmy w trasę. Mijała ona dość szybko, trochę niepewności dodawała nam kapryśna pogoda i czarne chmury. Wspólnie pokonaliśmy pogodę i wiele kilometrów, podziwiając kaplicę Dobrego Pasterza w Białobrzegach, Zespół Pałacowo Parkowy w Borowicach, wieś Barcikowo. Dotarliśmy też do Pizzerii „Stefanella” i Parku Rozrywkowo – Grillowego „Happy” w Białobrzegach, aby odpocząć, posilić się i nabrać sił w drogę powrotną.

Warto było poświęcić wolny czas – liczy się nie tylko telewizja i komputer, ale ruch i czas spędzony na świeżym powietrzu. Warto jeździć rowerem, było zdrowo, przyjemnie i miło - mówili zadowoleni uczestnicy rajdu.

Rajd stanowił barwną lekcję wychowania fizycznego i stał się inspiracją do samodzielnego zagospodarowania czasu wolnego podczas zbliżających się wakacji.

"ZIELONA SZKOŁA"
09.06.2014 r. - 12.06.2014 r.

W dniach 09.06.2014 - 12.06.2014 grupa uczniów naszej szkoły pod opieką p. M. Antczak i    p. P. Bogiel wyjechała do Zaździerza na Zieloną Szkołę. Wszyscy w wyśmienitych humorach wyruszyliśmy sprzed szkoły o godz. 9.00. Na miejsce dotarliśmy o godz. 10.00.
W ośrodku „12 dębów” bardzo miło przywitał nas właściciel ośrodka p. Mieczysław Kruszewski. Dzieci otrzymały klucze i zostali zakwaterowani w domkach letniskowych. W każdym domku do dyspozycji dzieci była łazienka i telewizor.
     Pierwszego dnia po obiedzie dzieci zostały zabrane na zajęcia integracyjne i zręcznościowe typu bule, paintball, sumo. Codziennie po południu brały udział w zajęciach na basenie znajdującym się na terenie ośrodka.
     W czasie pobytu na Zielonej Szkole dzieci zaliczyły również ściankę wspinaczkową i park linowy. Brały udział w grach sportowych takich jak: piłka nożna, koszykówka. Właściciel ośrodka zorganizował nam także wyjście na kajaki, wyjazd na kręgle do Płocka oraz zwiedzanie ścieżki dydaktycznej w Łącku pod przewodnictwem pana leśnika. Był to bardzo interesujący wykład. Dzieci zadawały panu leśnikowi dużo pytań dotyczących chronionych roślin i ptaków.
     Na ogromną uwagę zasługuje jedzenie przygotowane dla uczestników przebywających w ośrodku. Otrzymywaliśmy cztery posiłki dziennie: śniadanie, obiad, deser i kolację. Na śniadanie i kolację serwowano szwedzki stół, gdzie mieliśmy bardzo duży wybór jedzenia. Poza tym trzeciego dnia pobytu zorganizowano nam  ognisko z pieczeniem kiełbasek.
Po ognisku wyruszyliśmy na podchody w lesie pod przewodnictwem grupy animatorów zatrudnionych w hotelu „12 dębów". Zabawa była znakomita. Po podchodach nastąpiła „zielona noc”, którą na długo zapamiętamy. Pogoda nam dopisała, wyjazd był tak udany, że nikomu nie chciało się wracać. Jednak to, co dobre szybko się kończy.
     W drodze powrotnej byliśmy w Mc Donalds. Dzieciom zakupiliśmy zestawy Mc Donalds i wróciliśmy do Miszewa około godziny 18.00. Wyjazd na Zieloną Szkołę bardzo się nam wszystkim podobał i obiecaliśmy sobie, że wrócimy tam jeszcze.

MEGA PARK W GRUDZIĄDZU
05.06.2014 R.

Dnia 05.06.2014r. wyjechaliśmy do Miasteczka Westernowego – Mega Parku znajdującego się w Grudziądzu w pobliżu Wielkiego Jeziora Rudnickiego. Kiedy dojechaliśmy przywitali nas przebierańcy – więźniowie, którzy zabrali plecaki, ale dzielny kowboj nas uratował. Następnie udaliśmy się do Mexico City, gdzie dzieci mogły spróbować swoich kowbojskich umiejętności. Kolejną atrakcją była przejażdżka kolejką Kansas City. Zwiedziliśmy również Bedrock City – krainę Flinstonów, park z ruchomymi dinozaurami i mega owadami, ścieżkę edukacyjną – safari oraz Krainę Baśni, Bajek i Legend. Dzieci mogły strzelać na strzelnicy, jechać bryczką i w strumieniu przy kopalni poszukiwać samorodków złota. Obejrzeliśmy przedstawienie z udziałem Lucky Lucka i braci Daltonów. W wolnym czasie zjedliśmy obiad, kupiliśmy pamiątki i skorzystaliśmy z dodatkowych atrakcji.

KOŁO TEATRALNE Z WIZYTĄ W TEATRZE
31.05.2014 r.

Koło teatralne działa w naszej szkole od wielu lat. Podsumowaniem tegorocznej, ciężkiej pracy dzieci i ich opiekunek był wyjazd do Teatru Dramatycznego w Płocku na przedstawienie pt. „Podróże Guliwera” połączone ze zwiedzaniem teatru. Ciekawe i niespotykane losy głównego bohatera bardzo przypadły do gustu członkom naszej grupy. Z ogromnym zainteresowaniem obserwowali przygody podróżnika najpierw w krainie liliputów, a następnie wśród olbrzymów. Po wspaniałym spektaklu dzieci miały okazję przyjrzeć się pracy aktora oraz obejrzeć jego miejsce pracy. Pani przewodnik pokazała młodym adeptom sztuki teatralnej dekoratornię, charakteryzatornię, garderobę, pracownię krawiecką i wiele innych pomieszczeń, bez których wystawienie jakiejkolwiek sztuki byłoby niemożliwe. Dzień pełen wrażeń zakończyła wizyta w restauracji Mc Donald`s. We wspaniałych nastrojach wszyscy wrócili do domu.

POWITANIE WIOSNY W HAPPY PARKU
20.03.2014 r.

Pierwszy Dzień Wiosny przywitaliśmy w Centrum Zabaw Happy Park w Stróżewku. W Happy Parku spędziliśmy radosne i niezapomniane chwile w bajkowej scenerii. Do dyspozycji mieliśmy przestrzeń ponad 1600 m2, na której mogliśmy aktywnie i zdrowo spożytkować pokłady naszej niekończącej się energii. Przemierzaliśmy kręte ścieżki labiryntów, wspinaliśmy się na magiczne góry, zjeżdżaliśmy ze zjeżdżalni, strzelaliśmy do celu. Braliśmy udział w wiele różnych zabawach i konkursach. Po kilkudziesięciu minutach, nawet najsilniejszym z nas, zaczęło brakować sił, dlatego też zrobiliśmy sobie krótką przerwę na zapiekanki, frytki, hot-dogi, sok i smaczne lody.

GNIEZNO
11.12.2014 r.

11 grudnia 2013r. uczniowie naszej szkoły wraz z nauczycielami wzięli udział w wycieczce do Gniezna. Odwiedzili fabrykę bombek "Kadpol" gdzie mieli okazję zobaczyć jak powstają bombki, poznać tajniki srebrzenia oraz ozdabiania choinkowych cudów. Na koniec każdy miał możliwość zakupu ozdób świątecznych. Pamiątką z pobytu w świecie szklanych ozdób jest bombka z imieniem, którą dostało każde dziecko. W Gnieźnie zwiedzili również Katedrę, po której oprowadził ich przewodnik. Zobaczyli tam relikwie św. Wojciecha. Ostatnim punktem wycieczki była wizyta w Muzeum Początków Państwa Polskiego. Zwiedzili muzeum, obejrzeli krótkie filmy w 3D o początkach naszego państwa oraz wzięli udział w świątecznych warsztatach plastycznych. Przedświąteczna wycieczka była świetną lekcją historii, a także świetną zabawą.

Centrum Zabaw Happy Park w Stróżewku
22.11.2013
r.

22 listopada 2013 roku  uczniowie oddziału przedszkolnego oraz klasy I wraz z opiekunami wzięły udział w wycieczce do Centrum Zabaw Happy Park w Stróżewku. Celem wycieczki było rozwijanie i doskonalenie sprawności ruchowej, zręczności oraz orientacji w przestrzeni a także integracja dzieci z grup przedszkolnych. W trakcie pobytu w centrum zabaw ciekawą niespodzianką okazało się malowanie buziek maluszkom przez panie prowadzące całą zabawę. Dzieciaki z wielką chęcią znajdowały sobie zajęcie korzystając także z mini pojazdów, armatek na piłeczki, elektronicznych samochodów, koników oraz maczug i automatów. Każdy kto poczuł zmęczenie mógł skorzystać z zacisznego kącika malucha, w którym można było odpocząć. W czasie dwu i pół godzinnego pobytu spędzonego na aktywnych zabawach ruchowych, można było spalić mnóstwo kalorii, ale by nabrać sił na nowo zarówno dzieci jak i wychowawczynie mogły zapełnić brzuszki smacznymi przekąskami w bufecie znajdującym się w Centrum Zabaw. Pobyt bardzo szybko dobiegł końca i nadszedł czas pożegnania się z tym magicznym i bajkowym miejscem. Podczas drogi powrotnej na każdej twarzy nie było widać zmęczenia a uśmiechy.

WARSZAWA
CENTRUM KOPERNIKA, MANUFAKTURA CUKIERKÓW
30.10.2013 r.

W dniu 30 listopada 2013 r. uczniowie klas I - VI wzięli udział w wycieczce do Warszawy. Pierwszym etapem naszej wycieczki była wizyta w Manufakturze cukierków. Obejrzeliśmy tam proces produkcji cukierków, które potem mogliśmy spróbować. Po pokazie każdy mógł kupić sobie słodycze. Dodatkowo każdy uczestnik otrzymał na koniec słodki upominek. Następnie odwiedziliśmy Centrum Nauki Kopernik. Jest to interaktywna wystawa, która daje możliwość obejrzenia ponad 450 eksponatów w sześciu tematycznych galeriach, zaawansowane technologie i multimedia. Są tam stanowiska doświadczalne i narzędzia pozwalające na samodzielne poszerzanie wiedzy i wyjaśnianie wielu zjawisk. Dodatkowo obejrzeliśmy przedstawienie w Teatrze Robotycznym  pt: „Tajemnica pustej szafy, czyli duchy z czwartego wymiaru” z RoboAktorami w rolach głównych. Na koniec zmęczeni, ale pełni wrażeń i przeżyć udaliśmy się do restauracji McDonald. W godzinach wieczornych wróciliśmy zadowoleni do szkoły.

WARSZAWA
WIZYTA W SEJMIE I SENACIE
20.09.2013 r.

Na zaproszenie pana senatora Marka Martynowskiego i pana posła Wojciecha Jasińskiego wybraliśmy się do Warszawy, aby zwiedzić Parlament RP. Nasza wizyta w siedzibie polskiego Sejmu i Senatu była wspaniałą lekcją historii i wychowania obywatelskiego. W murach tego najważniejszego budynku związanego z polską demokracją parlamentarną poznaliśmy historię Parlamentu, zobaczyliśmy Salę Kolumnową, salę posiedzeń, hol główny ze stałą ekspozycją lasek marszałkowskich. Pan poseł W. Jasiński opowiadał o pracy posłów i senatorów, o trybie ustawodawczym, pokazał gdzie i w jaki sposób odbywają się posiedzenia komisji sejmowych. Przez kilka minut uczestniczyliśmy w obradach parlamentarzystów, siedząc w miejscu dla publiczności i dziennikarzy.
Wizyta w Sejmie była dużym przeżyciem. Atrakcją było to, że mogliśmy być w miejscu, które znamy tylko z telewizji. Na koniec wizyty powstały pamiątkowe fotografie, które będą przypominać chwile spędzone w Parlamencie.
Następnie zwiedziliśmy Starówkę i kupiliśmy pamiątki.