WYCIECZKI SZKOLNE

GÓRY STOŁOWE
18.06.2013 - 20.06.2013

W dniach 18-20 czerwca 2013 roku odbyła się trzydniowa wycieczka trasą Wrocław - Góry Stołowe. Opiekę nad uczniami sprawowali: p. Marzenna Antczak, p. Paweł Bogiel i p. Konrad Więcek. Na wycieczkę pojechało 26 uczniów naszej szkoły z klas I- VI. Wyruszyliśmy autokarem bardzo wcześnie, o 5 rano, ze względu na długą drogę, którą musieliśmy przebyć.

Na godzinę 12 dojechaliśmy do Wrocławia, gdzie czekała na nas Pani przewodnik - Iza, która oprowadzała nas po zabytkowym, pięknym mieście.  Zwiedziliśmy Ostrów Tumski, Rynek oraz miasteczko Krasnali. Bardzo dużo dowiedzieliśmy się o krasnalach, które znajdują się we Wrocławiu. Następnie udaliśmy się do największego Parku Wodnego  Aquaparku we Wrocławiu, w którym przebywaliśmy 2 godziny. Po odbytej kąpieli pojechaliśmy do Lewina Kłodzkiego, miejscowości, w której mieszkała p. Violetta Villas, na nocleg. Przybyliśmy na miejsce ok. godz. 19. 30, zjedliśmy obiadokolację i zakwaterowaliśmy się.

Następnego dnia po śniadaniu wraz z przewodnikiem udaliśmy się na szlak Gór Stołowych. Zdobyliśmy najwyższy szczyt tych gór Szczeliniec Wielki, przeszliśmy przez park Zdrojowy w Kudowie Zdroju i zwiedziliśmy Sanktuarium NMP w Wambierzycach.

Trzeciego dnia spakowaliśmy swoje rzeczy, zjedliśmy śniadanie i wyruszyliśmy w drogę powrotną. Po drodze szliśmy szlakiem Błędnych Skał, zwiedziliśmy Muzeum Zabawek oraz kąpaliśmy się w Aquaparku w Kudowie Zdrój. Następnie zjedliśmy obiadokolację i odjechaliśmy do domu. Na miejsce przybyliśmy późno, ale każdy w doskonałym humorze. Pod szkołą na swoje pociech czekali stęsknieni rodzice. Wycieczka była bardzo udana i pouczająca.

ZOO W PŁOCKU
14.06.2013

To był niezwykły dzień, pełen wrażeń i atrakcji.

W dniu 14 VI 2013 r. uczniowie kl. III pod opieką wychowawczyni Grażyny Tomasik i p. pedagog Magdaleny Kasprzyckiej zwiedzili Ogród Zoologiczny w Płocku. Dzieci poznały różnorodne zwierzęta w swoich naturalnych środowiskach, dowiedziały się o nich wielu ciekawych informacji oraz obserwowały ich zachowania.

Przemierzając zoo wzdłuż i wszerz korzystały z dodatkowych atrakcji znajdujących się na terenie ogrodu: mini-placu zabaw, trenażera lotów, robiły pamiątkowe zdjęcia, podziwiały piękne widoki nad Wisłą i posilały się fastfordowym jedzeniem oraz cukrową watą.

Niezapomnianych emocji dostarczył wszystkim pobyt w mini-zoo, dzieci karmiły miniaturowe kozy i owieczki, które z radości nie odstępowały na krok, a nawet z miłości do dzieci potrafiły ciągnąć za  spodnie i sukieneczki. Mieliśmy też okazję zobaczyć w zagrodzie inne domowe zwierzęta: kury, króliki, kucyki, owce, perliczki, świnki, te były znacznie grzeczniejsze.

Dzieci wróciły z wycieczki zrelaksowane, podekscytowane, pełne pozytywnych wrażeń, zgodnie twierdząc, że wizyta w zoo to niezastąpiona forma kontaktu z żywą przyrodą.

TORUŃ - CIECHOCINEK
06.06.2013

Wycieczka do Torunia odbyła się 6 czerwca 2013 r. Brali w niej udział uczniowie ze wszystkich klas z naszej szkoły. Opiekę nad dziećmi sprawowały p. J. Łagodzińska, p. H. Maliszewska, p. G. Tomasik, p. D. Tumalska.
Tuż po godz. 700 autobus pełen roześmianych wycieczkowiczów ruszył spod naszej szkoły. Przed 1100 byliśmy na miejscu. Na rynku Starego Miasta spotkaliśmy się z panią przewodnik, która zabrała nas na rejs statkiem wycieczkowym po Wiśle.
Podziwiając panoramę miasta mieliśmy okazję wysłuchać ciekawych historii na temat zabytków Torunia. Kolejnym punktem programu był spacer po mieście. Obejrzeliśmy Krzywy Dom, pomnik i dom Mikołaja Kopernika, zabytkową Starówkę i wiele innych. Zmęczeni i głodni udaliśmy się do restauracji, by po krzepiącym posiłku wyruszyć na zwiedzanie ruin Zamku Krzyżackiego. Wielką atrakcją okazała się dla nas sala pełna duchów i odtworzona makieta tego obiektu. W drodze powrotnej mieliśmy jeszcze okazję odetchnąć przy ciechocińskich tężniach oraz pospacerować po alejkach parku zdrojowego. Obowiązkowa wizyta w Mc Donald`s zakończyła dzień pełen wrażeń. To był nasz kolejny udany wyjazd. Z niecierpliwością czekamy na następne tego typu wycieczki.

Toruń

Ciechocinek

Obowiązkowa wizyta w Mc'Donalds

ORLEN ARENA W PŁOCKU
"PINOKIO"
19.04.2013

19.04.2013 r. najmłodsi uczniowie naszej szkoły obejrzeli fantastyczne widowisku – rewię na rolkach „Pinokio”, opartą na znanej bajce autorstwa Carla Collodiego. Spektakl wykonali artyści z grupy On ice & roller skates z Nowosybirska.
      Opowieści towarzyszyła znakomita muzyka, która uatrakcyjniła przedstawienie i sprawiła, że widownia, zwłaszcza ta najmłodsza, w skupieniu obserwowała to co się dzieje na scenie. Na pochwały zasługują także aktorzy oraz zmieniająca się barwna scenografia, która wprowadziła publiczność w świat Collodiego.
       Najlepszą oceną widowiska byli uśmiechnięci, zadowoleni uczniowie.
obejrzeć fantastyczne widowisko

PAŃSTWOWA SZKOŁA MUZYCZNA W PŁOCKU
"SZATAN Z SIÓDMEJ KLASY"
08.04.2013

Uczniowie klasy VI byli gośćmi Państwowej Szkoły Muzycznej w Płocku, gdzie obejrzeli spektakl teatralny zatytułowany „Szatan z siódmej klasy” w wykonaniu Teatru Współczesnego z Krakowa. Przedstawienie powstało na podstawie powieści Kornela Makuszyńskiego. Głównym bohaterem jest Adam Cisowski, mądry i logicznie myślący chłopiec z żyłką detektywistyczną. Sztuka  opowiada o tajemnicy z czasów wojen napoleońskich.  Adaś wraz z rodziną Gąsowskich rozwiązał tajemniczą zagadkę.

Utrzymana w przedwojennym klimacie adaptacja, ze stylowymi kostiumami i pomysłową scenografią, pozwoliła młodzieży na właściwy odbiór historii i fenomenu młodego detektywa Adasia.

Przedstawienie posiadało wszystkie atuty powieści Kornela Makuszyńskiego, takie jak – pełna napięcia i nieoczekiwanych zwrotów akcja, zagęszczenie zagadek i łamigłówek oraz ogromna doza komizmu.

IX Ogólnopolski Zlot Mikołajów w Szymbarku

06.12.2012

6 grudnia 2012 r. uczniowie z klasy II i III wyjechali na wycieczkę do Szymbarku na Kaszubach, na  IX Ogólnopolskiego Zlot Mikołajów. Wyjazd był sponsorowany przez Bank Spółdzielczy w Ciechanowie. Opiekę nad uczniami sprawowali: p. H. Maliszewska, p. G. Tomasik, p. M. Antczak i p. E. Korzeniewska.

Szymbark to od lat mikołajowa stolica Polski, gdzie rok rocznie przybywają tysiące Mikołajów, by uczestniczyć w ogólnopolskim zjeździe.

Szymbark przywitał nas prawdziwie zimową aurą. Jak na specjalne zamówienie, rankiem drogi pokrył śnieg, zapewne by ułatwić Mikołajom dotarcie na Zlot tradycyjnymi saniami. Na saniach nikt jednak nie przybył, za to nie sposób było nie zauważyć licznych autokarów i pełnego mikołajów helikoptera.
Naszych uczniów, tak jak około 5 tysięcy innych uczestników, organizatorzy Zlotu przywitali przy dźwiękach Mikołajowej Orkiestry. Przed wejściem pomocnicy Św. Mikołaja dokładnie kontrolowali każdego gościa, czy przypadkiem nie zapomniał o czerwonej czapce i uśmiechu na twarzy.

Wizytę rozpoczęliśmy od złożenia w Skarbcu Mikołajowym prezentów i książeczek dla polskich dzieci na wschodzie. Można też było zostawić listy do Świętego Mikołaja. Później grupy zebrały się w centralnym punkcie, nieopodal Domu do Góry Nogami, gdzie każdy w swoim sektorze miał okazję zatańczyć wspólnie Mikołajową Sambę i wysłuchać koncertu
Danuty Błażejczyk i śnieżynki Karolinki pt. "Przyjdź do nas Mikołaju".
Dużą atrakcją był Domek do Góry Nogami. Wszyscy zwiedziliśmy tę niezwykłą budowlę, śmiechom i krzykom nie było końca.
     Przed wyjazdem zjedliśmy zupę pomidorową i piekliśmy kiełbaski przy ognisku. Mimo mroźnej pogody byliśmy bardzo zadowoleni -
to niezwykłe uczucie znaleźć się w gronie setek czerwono - białych ludzików z rozognionymi oczami, z wielką radością na twarzy, wyskakujących z komina Domu do Góry Nogami.  Wycieczka była bardzo udana i jeśli tylko będziemy mieli okazję na pewno wrócimy do Szymbarku za rok.

WARSZAWA - KONCERT
"5 ZŁOTYCH MINUT... RATUJĄCYCH ŻYCIE"

05.12.2012

„5 złotych minut… ratujących życie” pod takim tytułem co roku fundacja Prometeusz organizuje Mikołajkowy Koncert w Sali Kongresowej PKiN w Warszawie. Impreza ta jest niezwykłą, fantastyczną podróżą pełną artystycznych spotkań i miłych niespodzianek. Koncerty poza walorami artystycznymi przynoszą również bardzo duży element edukacyjny, bowiem przypominają o "Pięciu złotych minutach", które ratują zdrowie i życie.

Podczas koncertu mieliśmy okazję wysłuchać Rafała Brzozowskiego, zespół Loka, Ewelinę Lisowską, Fruktaki. Obejrzeliśmy niezapomniane widowisko świata magii Macieja Pola oraz podziwialiśmy formację taneczną Flex, która tańczyła DISCO DANCE. Jednak najwięcej wrażeń dostarczył pokaz Laser Show.

Przed Koncertem byliśmy w kinie na filmie „Hotel Transylwania”.

PŁOCK - WIZYTA W TEATRZE
27.11.2012

Dnia 27 listopada uczniowie klas 0 - III wraz ze swoimi wychowawcami udali się na wycieczkę do Teatru Dramatycznego w Płocku. Obejrzeli tam przedstawienie przygotowane przez Andrzeja Zatora "Jaś i Małgosia".
Barwne przygody głównych bohaterów oraz ich przyjaciół: jeżyków, wiewiórek i zajączka wywołały uśmiech na twarzach dzieci. W świetnych humorach wszyscy wrócili do domów mając nadzieję na kolejne równie udane wyjazdy.

PŁOCK - WIZYTA W KINIE
23.10.2012

Dnia 23.10.2012 r. trzydziestu siedmiu uczniów z naszej szkoły z klas IV- VI pod opieką p. Jolanty Łagodzińskiej, p. Małgorzaty Martynowskiej i p. Marzenny Antczak wyruszyło na wycieczkę autokarowa do kina na film pt. „Bitwa pod Wiedniem”.
Gatunek literacki filmu to dramat historyczny. 12 września 1683 roku dochodzi do decydującej bitwy między armią Imperium Osmańskiego pod wodzą Wielkiego Wezyra a obrońcami Wiednia. Na pomoc Austriakom przybywa polskie wojsko z Janem III Sobieskim na czele. W filmie uwidoczniony został aspekt historyczny oraz podkreślony ogromny aspekt religijny.
Dzieciom film bardzo się podobał, oglądały z ogromnym zainteresowaniem. Po projekcji filmu udaliśmy się cała grupą do Mc Donalds, po czym wróciliśmy do szkoły. Część dzieci pojechała do domu, a pozostałe miały dalej zajęcia lekcyjne.

PŁOCK
05.10.2012

W słoneczny, październikowy dzień dzieci z klas 0 - III wraz z wychowawcami wybrały się na wycieczkę do zoo. Po przybyciu na miejsce pracownicy ogrodu zoologicznego powitali uczestników w pawilonie dydaktycznym i przeprowadzili bardzo ciekawą lekcję dotyczącą przygotowania zwierząt do zimy. Dzieci miały okazję nakarmić ptaki, dotknąć skór zwierząt, pogłaskać jaszczurkę, żabę, żółwia oraz węża. Na koniec obejrzały krótki film przyrodniczy. Po tak ciekawych zajęciach uczniowie wyruszyli na spacer po zoo. W dobrych nastrojach, zadowolone i uśmiechnięte dzieci wróciły do szkoły.