WYCIECZKI SZKOLNE

ŁÓDŹ
21.06.2012

21 czerwca odbyła się wycieczka dla klas III - VI do Łodzi zorganizowana przez Samorząd Uczniowski. Pierwszym punktem programu była Manufaktura i  lekcja w Experymentarium. Poznaliśmy niektóre prawa fizyki, ale najważniejsze że mogliśmy sami przeprowadzać doświadczenia, dotykać eksponatów i przekonać się na własnej skórze, jakim ciekawym przedmiotem jest fizyka.
      Kolejną atrakcją była – Arena Laser Games. Zabawa polegała na utworzeniu drużyn, które przeniosły się do świata gwiezdnych wojen. Uczestnicy ubrani w kombinezony, wyposażani w laserowe strzelby, walczyli w pomieszczeniu pełnym przeszkód. Po tak wyczerpującym zajęciu mogliśmy odpocząć w Muzeum Fabryki. Zgromadzone tu eksponaty pomogły nam wyobrazić sobie życie w XIX wieku, przedstawiły także postać Izraela Poznańskiego oraz opowiedziały historię kompleksu fabrycznego i jego najbliższej okolicy. Na koniec wykazaliśmy się dużą wiedzą rozwiązując zagadki, szarady dotyczące Manufaktury. Zakończeniem wycieczki była wizyta w Aquaparku „Fala”.

BISKUPIN
14.06.2012

Dnia 14 czerwca 2012 r. uczniowie klas I - III udali się na jednodniową wycieczkę do Biskupina - Kruszwicy. Mottem przewodnim był "Powrót do korzeni". Zwiedziliśmy gród pierwszych Piastów, w jednej z chat pod okiem instruktora samodzielnie wykonaliśmy koraliki z modeliny tworząc z nich ozdobne naszyjniki. W innych chatach wysłuchaliśmy opowieści rzemieślników o dawnych sposobach produkcji broni i biżuterii. Po lekcji dydaktycznej udaliśmy się koleją do Muzeum Kolejnictwa w Wenecji. W tej miejscowości zjedliśmy smaczny obiad, po którym wyruszyliśmy do Kruszwicy, miejsca w którym Króla Popiela zjadły myszy. Atrakcją była wspinaczka na Mysią Wieżę, ze szczytu której podziwialiśmy panoramę miasta. W drodze powrotnej wstąpiliśmy na kolację do Mc Donalds.

ZAWOJA
21.05.2012 - 24.05.2012

W dniach 21 - 24 maja 2012 roku 36 uczniów naszej szkoły z klas II - VI wyruszyło autokarem na 4-dniową wycieczkę w góry Beskidy, do Zawoi koło Babiej Góry. Opiekunami wycieczki byli: p. Marzenna Antczak, p. Hanna Maliszewska, p. G. Tomasik i p. M. Karaszewska.
      O godz. 6.30 wszyscy zadowoleni i uśmiechnięci wyruszyliśmy w trasę z przewodnikiem. Była ona dość długa, ale humory dopisywały wszystkim przez całą drogę. Zatrzymaliśmy się w Częstochowie, by zwiedzić Sanktuarium Matki Bożej, po czym wyruszyliśmy dalej. Do Zawoi dotarliśmy około godz. 17.00. Zakwaterowaliśmy się i zjedliśmy obiadokolację.  Wieczorem bawiliśmy się na dyskotece.
      Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy pieszo na Babią Górę. Droga nie była łatwa, ale daliśmy radę. Po kilku godzinach dotarliśmy na szczyt liczący 1725 m. Widoki z góry "zapierały dech", warto było ponieść trud wspinaczki. Po powrocie zjedliśmy obiadokolację, a wieczorem biesiadowaliśmy przy wspólnym ognisku piekąc kiełbaski.
      Kolejny dzień obfitował w wiele wrażeń. Po śniadaniu udaliśmy się wraz z przewodnikiem do Babiogórskiego Parku Narodowego. Po drodze kupiliśmy pamiątki. Następnie zwiedziliśmy skansen znajdujący się nieopodal. Do ośrodka wróciliśmy na obiad. Po obiedzie poszliśmy nad wodospad Mosorne. Szlak nie był łatwy, lecz każdy z nas był wytrwały i dotarliśmy do celu podziwiając piękno wodospadu. Wieczorem wzięliśmy udział w pokazie rękodzielnictwa. Każdy z nas zrobił sobie dwie figurki z siana. Było to bardzo wartościowe i pouczające zajęcie.
       Czwartego dnia od rana nastąpiło pakowanie rzeczy, ponieważ nastał czas powrotu do domu. Z Zawoi wyruszyliśmy o godz. 9.00 i pojechaliśmy do Suchej Beskidzkiej, aby tam zwiedzić piękny zamek Branickich. W Suchej Beskidzkiej zwiedziliśmy też Karczmę Rzym, w której, jak głosi legenda Twardowski podpisał cyrograf z diabłem. Następnie udaliśmy się do Wadowic - miejsca urodzenia błogosławionego Jana Pawła II. Zwiedziliśmy Dom Papieski i modliliśmy się w kościele w Wadowicach, w którym Papież był ochrzczony. Na koniec wszyscy zaśpiewaliśmy jedną z ulubionych piosenek naszego Rodaka - „Barkę”. Z Wadowic wyruszyliśmy na obiad, który wszyscy zjedliśmy ze smakiem, następnie wyruszyliśmy dalej. Przez całą drogę dopisywały nam humory. Na podwieczorek zatrzymaliśmy się w Łodzi w Mac Donalds.
      Na miejsce dotarliśmy bezpiecznie o 22.30. Pod szkołą czekali stęsknieni rodzice. Mimo, iż trasa wycieczki nie była łatwa, jesteśmy bardzo zadowoleni. Dużo zwiedziliśmy i na pewno na długo pozostanie to w naszej pamięci. Mamy nadzieję, że kiedyś wrócimy na beskidzkie szlaki.

HAPPY PARK - STRÓŻEWKO
21.03.2012 r.

W tym roku Pierwszy Dzień Wiosny przywitaliśmy w Centrum Zabaw Happy Park w Stróżewku. W Happy Parku spędziliśmy radosne i niezapomniane chwile w bajkowej scenerii. Do dyspozycji mieliśmy przestrzeń ponad 1600 m2, na której mogliśmy aktywnie i zdrowo spożytkować pokłady naszej niekończącej się energii. Przemierzaliśmy kręte ścieżki labiryntów, wspinaliśmy się na magiczne góry, zjeżdżaliśmy ze zjeżdżalni, strzelaliśmy do celu. Spotkaliśmy także fantastycznego klowna, który zorganizował dla nas wiele różnych zabaw i konkursów. Po kilkudziesięciu minutach, nawet najsilniejszym z nas, zaczęło brakować sił, dlatego też zrobiliśmy sobie krótką przerwę na frytki, sok i rewelacyjne lody.

PŁOCK - WIZYTA W TEATRZE
13.12.2011 r.

W dniu 13 grudnia 2011 r. uczniowie kl. 0 - III obejrzeli sztukę teatralną „Cudowna lampa Alladyna” wystawioną przez aktorów Teatru Dramatycznego im. J. Szaniawskiego w Płocku. Baśń zrobiła na dzieciach wielkie wrażenie, gdyż była odbiciem wyobraźni ludzi prostych na temat życia sfer wyższych. Niezapomniany nastrój widowiska wzbogaciła projekcja wideo oraz kolorowe kostiumy i rekwizyty.
           Bajkowe sceny na długo pozostaną w dziecięcej pamięci, a morały z nich wynikające utwierdziły dzieci w przekonaniu, iż warto w życiu kierować się uczciwością i dobrem.

PŁOCK - KINO I KRĘGLE
05.11.2011 r.

Obejrzeliśmy film „Przygody Tintina”, zagraliśmy w kręgle i odwiedziliśmy Mc Donalds.

PŁOCK
20.10.2011 r.

Najmłodsi uczniowie naszej szkoły, 20 października wyjechali do Płocka, aby obejrzeć film animowany "Mniam". Smakowite opowieści żółwicy Magdy, zachwalającej specjały kuchni „nadwodnego” świata, wywołają bulgot w żołądkach podwodnych stworzeń i sprawią, że para rekinów – Szczena (Piotr Fronczewski) i mały Olo (Marcin Hycnar) – poczuje smaka na kurczaka. Płetwiaści ko-ko-koneserzy drobiu będą łowić na lądzie i siać postrach w nadmorskich kurnikach, korzystajac z rybokopa - machiny kroczącej skonstruowanej przez łebskiego głowonoga Doktora Mackensteina (Jerzy Kryszak). Jednak pierzaści kandydaci na prowiant nie pozostaną dłużni i przygotują płetwiastym kilka jajcarskich niespodzianek. Bo nie ma nic gorszego, niż wkurzona kura! Kiedy wielokrotna miss kurnika Kokosza Nell znajdzie się w zasięgu paszczy żarłocznego Szczeny, do kontrataku ruszą zaprawieni w walkach kogutów mistrzowie kurate Kurczak Norris, Kurambo i Kukurychu. Bo kurczaki nie płaczą!
Film bardzo nam się podobał!!!

TORUŃ
18.10.2011 r.

18.10.2011 r. o godz. 720 45 uczniów z klas I - VI  wyruszyło na autokarową wycieczkę do Torunia. Kierownikiem  wyprawy była p. Magdalena Petera, opiekunami p. Grażyna Tomasik i p. Marzenna Antczak. Mimo wczesnej godziny wszyscy mieli dobre humory, ponieważ w tym dniu czekało na nas wiele atrakcji.
       Po 3 godzinach jazdy dotarliśmy do Wielkiej Nieszawki - miejscowości w województwie kujawsko - pomorskim, w której znajduje się duży aquapark. Dzieci przez 2 godziny pływały w basenie korzystając również z brodzika, wanien jacuzzi  oraz 80-cio metrowej zjeżdżalni. Było tam dużo zabawy i uciechy.
Ponadto część uczniów skorzystała z kręgielni, która znajduje się w tym obiekcie. Rozegraliśmy mecz w kręgle. Okazało się także, że dzieci potrafią doskonale grać w bilard.
       Po pobycie na basenie i  kręgielni wyruszyliśmy do Planetarium w Toruniu. Po drodze kupiliśmy słynne toruńskie pierniki.
Dzięki specjalnej projekcji 360-stopniowych panoram mogliśmy zobaczyć niebo nad wieżami toruńskiej starówki oraz  krajobrazy innych miejsc na Ziemi. Zwiedziliśmy również: okolice miejsca lądowania misji APOLLO 17 na Księżycu, oszronione kaniony i wulkany na Marsie, czy rozświetlaną błyskawicami Wenus. Dzięki otaczającemu zewsząd obrazowi, mieliśmy  wrażenie, że znajdujemy się wewnątrz mgławic, czy gromad gwiazdowych. Godzina pobytu w planetarium była bardzo interesująca.
      Następnie idąc spacerkiem po Toruniu udaliśmy się do kina Cinema City na film pt. „Mniam”, którego projekcja trwała 80 minut. Po filmie wszystkie dzieci przeszły do Mc'Donalds, gdzie otrzymały zakupione kanapki i frytki.
     Około godz. 1830 wyruszyliśmy w drogę powrotną. W autokarze był gwar i szum. Każdy z uczestników wycieczki dzielił się swoimi wrażeniami. Śpiewaliśmy także piosenki. W wyśmienitych humorach wróciliśmy pod szkołę o godz. 2040, gdzie na swoje pociechy czekali stęsknieni rodzice.